ИЗБЕРИ: БРЯГ NEWS | БРЯГ РУСЕ | ПОСОКИ ПЛЕВЕН | НЮЗ ГЛАС ЛОВЕЧ | СИЛИСТРЕНСКИ БРЯГ

              
         

Инж. Васил Иванов от Плевен: Смяната на трима министри след катастрофата в Своге не промени нищо

Коментар
09.10.2018  |  15:34
460
Никой не засяга дълбочината на проблема с безопасността на движението
Снимка: архив

„След катастрофата в Своге, при която загинаха 17 души, бяха сменени министърът на вътрешните работи, министърът на транспорта и министърът на регионалното развитие. В тези министерства влязоха нови лица, но положителен резултат няма. Новото ръководство на Министерството на регионалното развитие декларира, че безопасността на движението ще бъде негова основна задача. Практически обаче нищо не правят в тази насока.” Това заяви пред в. „Посоки” инж. Васил Иванов.

Той е бивш служител на Областно пътно управление – Плевен.

Преди да се пенсионира, е бил началник отдел "Текущ ремонт и поддържане" в Пътното. Има висше строително образование и е заемал различни ръководни длъжности в сферата на строителството в страната и чужбина.

Според него първият фактор, от който зависи безопасното пътуване по пътищата, е те да имат проект за организация на движението. Този проект да бъде изпълнен и след това да се поддържа ежедневно.

„Такова нещо сега няма. Над 60 на сто от пътищата у нас нямат такъв план. Там, където има, е изградено по стара нормативна база, а и не се поддържа.

Ако погледнете Закона за пътищата, Закона за движение по пътищата и правилниците за тяхното прилагане, ще установите, че за елементите на пътната инфраструктура никой не отговаря. През последните месеци станаха няколко тежки пътни произшествия с много жертви, в това число и катастрофата край Своге. Кой е отговорен? Никой. Когото и да посочат, като отиде делото в съда, той ще намери един опитен адвокат, ще извади Закона и ще каже: аз не съм отговорен, защото не съм упълномощено лице. Нито директорите на областните пътни управления, нито техните служители носят такава отговорност, защото тази дейност не им е вменена. Затова пътното поддържане трябва да се върне при тях. Сегашната система трябва да бъде сменена, иначе няма управия”, твърди инженерът.

Той смята, че контролът, който осъществяват Пътна полиция и КАТ, е недостатъчен и неефективен. Вероятно и затова шофьорите нямат респект от закона. Пътна полиция и КАТ са с ограничен ресурс и с малка численост на служителите. Половината от ресурса, с който разполагат, отива за регистрация на автомобили и други административни услуги. За контрол на пътя остават 15-ина души за цял регион, в който общата дължина на пътната мрежа е 700 км, допълва инж. Иванов.

Той не вярва, че въвеждането на тол системата ще доведе до положителна промяна. „Чрез нея щели да се съберат 700-900 млн. лв. повече. Тия пари щели да се влеят в системата и щяло да се подобри състоянието на пътната мрежа в страната. А откъде ще дойдат, кой ще ги плати? Ще ги плати българският народ. Защото завишената стойност на превозите ще влезе в цените на услугите и на стоките и животът ще поскъпне. Има по-справедливо и по-точно решение – финансирането на строителството и поддръжката на пътища да влезе като част от акциза на горивата. Така акциза ще го плащат всички, които купуват и ползват горива. Сега акцизът отива в бюджета, а не за поддържането на пътната мрежа. В момента от бюджета не се вадят пари за пътно поддържане, то се прави за сметка на винетната такса. За мен тол системата е системен начин за присвояване на средства”, категоричен е инженерът.

ПЕЧАТНИ ИЗДАНИЯ    ЧЕТЕТЕ ОНЛАЙН

 

 

 

 

НАЙ-ЧЕТЕНИ
КАЛЕНДАР | Моля, кликнете върху 2 дати
© 2014 Briag News.Всички права запазени!
Web Design & SEO by Zashev Design